Tık Tık

11 Ocak 2013 Cuma

Film önerisi: Beni Orada Arama

   Araştırmayı çok seven birisiyim. Ders kitaplarındaki isimlerden tutun da, kitaplardaki kelimelerin anlamlarını, paragraf sorularının hangi kitaptan olduğunu, şiirlerin yazılış amaçlarını, aklınıza gelecek her şeyi araştırabilirim.
   Biyografi filmlerini severim, birisinin hayatını öğrenmek hoşuma gider. Yine araştırmacı kimliğimin yüksek olduğu bir günde, film araştırıyordum. Bob Dylan biyografisine denk geldim: Beni Orada Arama.




   Filmi 3 güne dağıtarak izleyebilmiştim ancak, çünkü olaylar ve kişiler çok kafa karıştırıyordu. İlk 45 dakikada beynimin uyuştuğunu hissedebiliyordum.




   Film Bob Dylan'ın müziğe nasıl atıldığı üzerine kurulu. Çocukluğunda yaşıtlarından daha değişik düşüncelere sahip bir çocuk olan bu adam, o yaşta yollara düşüyor. Cesaretini ve hayallerini yanına alarak... Filmde Bob Dylan'ı 6 farklı kişi canlandırıyor, yani film Bob Dylan'ın yaşamından 6 kesiti barındırıyor. 




   Bir de sizi ufak bir sürpriz bekliyor. Filmin oyuncularıyla ilgili ufak bir ayrıntı, izledikten sonra tüm oyuncuları araştırmanızı öneririm. Siz benim kadar şaşırır mısınız bilmiyorum ama ben öğrendiğim zaman hayran kalmıştım o kişiye.

   Biyografi filmleri seviyorsanız, izlemenizi mutlaka tavsiye ediyorum. Film sadece Bob Dylan'ın müzik yaşamını değil, fikir hayatını da ele alıyor bi' nevi. Belki onu dinlemeye başlarsınız.

Kültürlü kalın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder